• امروز : جمعه - ۲ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - جماد أول - 1446
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024
5

راه آهن «چابهار – زاهدان – میلک» عامل توسعه سیستان و بلوچستان و منطقه می شود

  • کد خبر : 3716
  • 18 جولای 2018 - 22:53
راه آهن «چابهار – زاهدان – میلک» عامل توسعه سیستان و بلوچستان و منطقه می شود

سیستان فراموش شده: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هدف اصلی راه آهن «چابهار -میلک» ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی و ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه است. به گزارش سیستان فراموش شده: سید دانیال محبی در آیین کلنگ زنی خط ریلی فرعی «سیلوی وحدت» زاهدان و […]


سیستان فراموش شده: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هدف اصلی راه آهن «چابهار -میلک» ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی و ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه است.

به گزارش سیستان فراموش شده: سید دانیال محبی در آیین کلنگ زنی خط ریلی فرعی «سیلوی وحدت» زاهدان و بازدید از قطعه ٨ خط آهن «چابهار-زاهدان -میلک» اظهار داشت: راه آهن «چابهار – زاهدان» با هدف ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، کمک به توسعه سواحل مکران و اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد در دست احداث است که عامل ایجاد توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان و منطقه است.

وی افزود: طول مسیر اصلی راه آهن چابهار – زاهدان ٦١٠ کیلومتر است که از دروازه شرقی اسکله شهید بهشتی چابهار واقع در دریای عمان آغاز شده و با عبور از شهرهای نیکشهر، ایرانشهر و خاش در نهایت به زاهدان متصل می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اجرای این طرح یکی از برنامه های مهم به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی مبلغ اولیه قرارداد ساخت این طرح را ٢ هزار و ٤١ میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: این پروژه دارای ٨ قطعه است.

گفتنی است، در این مراسم، کلنگ خط فرعی ٧ ونیم کیلومتری از ایستگاه باری به «سیلوی وحدت» زاهدان با هدف حمل ٤٠٠ هزار تن گندم در سال به زمین زده شد.

 


لینک کوتاه : https://forgottensistan.ir/?p=3716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. کدام قسمت مربوط به زابل و میلک بود