• امروز : دوشنبه - ۱۲ خرداد - ۱۴۰۴
  • برابر با : 6 - ذو الحجة - 1446
  • برابر با : Monday - 2 June - 2025
1
کارشناس روابط عمومی پژوهشگاه زابل مطرح کرد:

روابط‌عمومی پل ارتباطی مردم و مسئولین

  • کد خبر : 10152
  • 19 می 2025 - 0:56
روابط‌عمومی پل ارتباطی مردم و مسئولین
کارشناس روابط عمومی پژوهشگاه زابل گفت: روابط‌عمومی‌ها پل ارتباطی سازمان و کل جامعه محسوب می‌شود و نقش مؤثری بین مردم و مسئولین دارند.

کارشناس روابط عمومی پژوهشگاه زابل گفت: روابط‌عمومی‌ها‌ پل ارتباطی سازمان و کل جامعه محسوب می‌شود و نقش مؤثری بین مردم و مسئولین دارند.

محسن عباسیان در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری اوشیدا بیان کرد: تقریباً حدود ۱۰ سال فعالیت رسانه و خبرنگار پایگاه خبری و حدود ۴ سال به‌عنوان روابط‌عمومی پژوهشگاه زابل هستم.

وی افزود: باتوجه‌به فعالیت در حوزه رسانه و خبرنگاری و ارتباط با جامعه و مدیران و اهمیت حوزه روابط‌عمومی، علاقه‌مند به کار ارتباطات و روابط‌عمومی شدم.

عباسیان تأکید کرد: روابط‌عمومی وظیفه و رسالت ارتباط سازمان و جامعه را بر عهده دارد و به‌عنوان پل ارتباطی سازمان و کل جامعه محسوب می‌شود و انعکاس‌دهنده اقدامات، سیاست‌ها و برنامه‌ها در هر سازمانی است و نحوه و کیفیت این ارائه در سرنوشت آن سازمان تأثیر مستقیم دارد.

بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در حوزه روابط‌عمومی با آن مواجه هستید چیست و چگونه مدیریت می‌کنید؟

کارشناس روابط‌عمومی پژوهشگاه زابل تصریح کرد: چالش که شاید اکثر درگیر باشند، انتشار اخبار و گزارش‌های غیرواقعی از سازمان به طور عامدانه و مغرضانه، به‌منظور جهت‌دهی به افکار عمومی، چالشی برای روابط‌عمومی و مدیریت سازمان می‌شود. اما با تعامل و مدیریت می‌توان این چالش را به فرصت تبدیل کرد.

وی ادامه داد: با داشتن برنامه‌ریزی صحیح در روند اطلاع‌رسانی به‌موقع و مناسب، ارتباط مؤثر با مسئولان و کارشناسان واحدهای مختلف سازمانی و تعامل مؤثر با آنها و نیز داشتن بانک اطلاعات کامل و همچنین ارتباط مؤثر با رسانه‌ها و تعامل سازنده با آنها جهت پاسخگویی و تنویر افکار عمومی، می‌توان چالش‌ها و مشکلات را به نحو مطلوب مدیریت کرد.

به نظر شما نقش روابط‌عمومی در موفقیت یک سازمان چقدر حیاتی است؟

عباسیان خاطرنشان کرد: نقش روابط‌عمومی به‌عنوان هماهنگ‌کننده بین مردم و مسئولان و کارکنان سازمان بسیار حیاتی است و ارتباطات و روابط‌عمومی یکی از عوامل مهمی است که در پیشبرد اهداف یک سازمان اهمیت زیادی دارد، هرچقدر این ارتباط قوی‌تر باشد آن سازمان در دستیابی به اهداف خود موفق‌تر خواهد بود.

وی به نقش روابط‌عمومی‌ها در موفقیت یک سازمان اشاره و گفت: سازمان‌ها باید این نتیجه برسند برای ایجاد تعامل با مردم و رسانه‌ها نیازمند روابط‌عمومی فعال، قوی و تأثیرگذار هستند. به جرات می‌توان گفت اکثر چالش‌های حوزه دستگاه‌ها و سازمان‌ها را می‌توان با روابط‌عمومی مقتدر و اثربخش هدایت و مدیریت کرد.

چگونه روابط‌عمومی می‌تواند اعتماد مردم رو جلب کند و آن را حفظ کند؟
 
عباسیان افزود: اطلاع‌رسانی صحیح به جلب و حفظ اعتماد مردم کمک می‌کند در واقع روابط‌عمومی بااطلاع رسانی به‌موقع و تأثیرگذار باید نیاز جامعه به آگاهی‌یافتن از رویدادها و اخبار را تأمین کند تا قسمتی از مشکلات مردم و جامعه حل شود روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها اگر بتوانند بدون جانب‌داری تأثیرگذاری خود را در جامعه و نزد افکار عمومی داشته باشند، این مسئله منجر به جلب‌اعتماد مردم و مخاطبان خواهد شد

یک تجربه یا خاطره جالب از دوران فعالیت خود در روابط‌عمومی را بفرمایید؟

وی افزود: برگزاری تور رسانه‌ای با دوستان خبرنگار در فضایی صمیمانه؛ هرساله به همراه خبرنگاران منطقه سیستان بازدید میدانی از عملکرد بخش‌های مختلف سازمان انجام می‌شود که خاطره‌ای خوب برای دوستان رسانه‌ای به یاد می‌ماند.


لینک کوتاه : https://forgottensistan.ir/?p=10152

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰