سیستان فراموش شده: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هدف اصلی راه آهن «چابهار -میلک» ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی و ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه است.
به گزارش سیستان فراموش شده: سید دانیال محبی در آیین کلنگ زنی خط ریلی فرعی «سیلوی وحدت» زاهدان و بازدید از قطعه ٨ خط آهن «چابهار-زاهدان -میلک» اظهار داشت: راه آهن «چابهار – زاهدان» با هدف ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، کمک به توسعه سواحل مکران و اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد در دست احداث است که عامل ایجاد توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان و منطقه است.
وی افزود: طول مسیر اصلی راه آهن چابهار – زاهدان ٦١٠ کیلومتر است که از دروازه شرقی اسکله شهید بهشتی چابهار واقع در دریای عمان آغاز شده و با عبور از شهرهای نیکشهر، ایرانشهر و خاش در نهایت به زاهدان متصل می شود.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اجرای این طرح یکی از برنامه های مهم به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
وی مبلغ اولیه قرارداد ساخت این طرح را ٢ هزار و ٤١ میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: این پروژه دارای ٨ قطعه است.
گفتنی است، در این مراسم، کلنگ خط فرعی ٧ ونیم کیلومتری از ایستگاه باری به «سیلوی وحدت» زاهدان با هدف حمل ٤٠٠ هزار تن گندم در سال به زمین زده شد.
کدام قسمت مربوط به زابل و میلک بود