• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
5

کارهای بزرگ هنر مردان بزرگ است ، اَبَر پروژه شرق کشور به بهره‌ برداری می‌رسد

  • کد خبر : 9542
  • 04 می 2023 - 23:52
کارهای بزرگ هنر مردان بزرگ است ، اَبَر پروژه شرق کشور به بهره‌ برداری می‌رسد

امام حسین (ع) برای توسعه امر خدمت رسانی در جامعه، مردم را از آثار این امر مقدس آگاه میکرد ایشان می فرماید: هر کس برای نیکی [و خدمت رسانی] به برادر خود بشتابد فردا نتیجه آن را خواهد دید و کسی که برای خدا به برادر دینی خود یاری نماید خداوند او را به هنگام […]


امام حسین (ع) برای توسعه امر خدمت رسانی در جامعه، مردم را از آثار این امر مقدس آگاه میکرد

ایشان می فرماید:

هر کس برای نیکی [و خدمت رسانی] به برادر خود بشتابد فردا نتیجه آن را خواهد دید و کسی که برای خدا به برادر دینی خود یاری نماید خداوند او را به هنگام نیازمندی یاری خواهد کرد و بیشتر از آن او را از بلاها و گرفتاریها دور خواهد ساخت و آن کسی که اندوه و غم را از دل مؤمنی بر طرف نماید، خداوند متعال غم و غصه های دنیا و آخرت [او] را برطرف خواهد نمود

 

ابر پروژه نیروگاه بادی میل نادر که با همت و پیگیری های فراوان دکتر دهمرده نماینده فعال سیستان  به ثمر نشست در حال حاضر با ۲۰ توربین بادی برای حدود ۱۰۰،۰۰۰ خانوار (طبق گفته وزیر نیرو) برق تولید و وارد شبکه سراسری می کند که از این برق تمام مردم ایران استفاده خواهند کرد.

یاور عنانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به بهره‌برداری از پروژه بزرگ نیروگاه بادی میل نادر در کریدور بادی واقع در شرق کشور اظهار داشت: این نیروگاه بادی به ظرفیت ۵۰ مگاوات شامل ۲۰ واحد توربین بادی ۲.۵ مگاواتی است که در شمال غرب شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

مدیرعامل شرکت تولید انرژی‌های تجدید پذیر مپنا گفت: کلیه تجهیزات به‌کار رفته در نیروگاه بادی میل نادر با درصد ساخت داخل بالای ۸۰ درصد در کارخانجات مپنا و توسط مهندسان و متخصصان ایرانی تولید شده است و در تأمین مالی این پروژه نیز هیچ گونه تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی اخذ نشده و منابع مالی آن توسط بخش خصوصی تأمین شده است.

وی افزود: میانگین سرعت باد در منطقه میل نادر حدود ۱۰ متر بر ثانیه است و با توجه به وضعیت مناسب بادی این منطقه، ضریب ظرفیت مزرعه بادی حدود ۵۰ درصد خواهد بود که موجب تولید حدود ۲۱۹ هزار مگاوات-ساعت انرژی الکتریکی در سال می‌شود.

عنانی ادامه داد: این میزان انرژی پاک موجب اجتناب از انتشار حدود ۱۴۰ تن دی اکسید کربن در سال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تولید انرژی‌های تجدید پذیر مپنا در بیان اینکه سرعت باد بالا و توربولانس مناسب در کنار توپوگرافی مساعد از ویژگی‌های منطقه میل نادر است، گفت: توربین‌هایی که در این منطقه به کار برده شده برای سرعت‌های باد بالا مناسب هستند و برای کارکرد در دماهای بالای محیط و شرایط گردو غبار تجهیز شده و یا می‌شوند.

*جزئیات بومی‌سازی توربین بادی در ایران

عنانی گفت: در حال حاضر گروه مپنا توربین‌های ۲٫۵ مگاواتی کلاس بادی ۲ و ۱ را در سبد محصولات خود دارد و در مزرعه میل‌نادر  بیش از ۸۰ درصد از تجهیزات به کار رفته در آن ساخت داخل بوده است.

این مقام مسئول در مپنا تاکید کرد: در این توربین‌ها برای اولین بار در سایت میل نادر از کانورتر بومی سازی شده ساخت گروه مپنا استفاده شده است.


لینک کوتاه : https://forgottensistan.ir/?p=9542

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰