• امروز : پنج شنبه - ۳۰ تیر - ۱۴۰۱
  • برابر با : 22 - ذو الحجة - 1443
  • برابر با : Thursday - 21 July - 2022

اطلاعیه ها

به حول و قوه الهی آب به سیستان خواهد رسید و نیاز به آب افغانستان نخواهد بود / راه رشد و پیشرفت و توسعه منطقه و استان ، تقسیم استان است که باید به قید فوریت انجام شود وزارت نیرو برای حفر چاه‌های ژرف سیستان منابع و اعتبار لازم را در نظر بگیرد بجای تخریب یکدیگر از مشکلات منطقه بنویسید / هیچ ملت و مردمی از اختلاف رشد نمی کنند شاید بعضی میخواهند منطقه را نا امن جلوه بدهند تا منافعشان ن با طرح رزاق به خطر نیفتد / ازپایانه مرزی میلک چه عوائدی نصیب مردم محروم سیستان در این بحران اقتصادی می‌شود نشست تخصصی یعنی اینکه نخبه منطقه سیستان در رابطه با مشکل منطقه صحبت کند نشست تخصصی “بحران ریزگردها و راهکارهای پیش رو” در زابل برگزار شد + تصاویر گزارش تصویری سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری کشور به حوزه سیستان اولین نشست خبری فرماندار زابل نشست تخصصی تامین انرژی پایدار در سیستان سوال از دکتر دهمرده : سرنوشت سوال ملی از وزیر کشور در خصوص مرز چه شد ؟

3
معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

احداث راه آهن زاهدان-زابل-میلک در راستای توسعه محور شرق کشور

  • کد خبر : 9006
  • 15 سپتامبر 2021 - 23:24
احداث راه آهن زاهدان-زابل-میلک در راستای توسعه محور شرق کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی: در راستای توسعه محور شرق کشور و تکمیل شبکه ریلی عملیات اجرایی راه آهن زاهدان- زابل- میلک تسریع می‌یابد و این اقدام گام مهم دیگری در آبادانی مناطق کمتر توسعه یافته و بهره‌مندی از مزایای راه آهن چابهار- زاهدان است. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  معاون وزیر […]

معاون وزیر راه و شهرسازی: در راستای توسعه محور شرق کشور و تکمیل شبکه ریلی عملیات اجرایی راه آهن زاهدان- زابل- میلک تسریع می‌یابد و این اقدام گام مهم دیگری در آبادانی مناطق کمتر توسعه یافته و بهره‌مندی از مزایای راه آهن چابهار- زاهدان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان به همراه معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها، معاون عمراني استانداري سيستان و بلوچستان، نمايندگان مردم زابل در مجلس شوراي اسلامي از مسير راه آهن زاهدان- زابل – ميلك بازدید کرد.

خیراله خادمی با اشاره به اهمیت این محور ریلی گفت:  این خط آهن در راستای تکمیل کریدور ریلی شرق کشور از چابهار تا مشهد و در نتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه احداث می‌شود و با اتصال ریلی استان‌های شرق کشور از جنوب تا شمال نقش مهمی در توسعه ترانزیت بین‌المللی دارد.

وی این مسیر ریلی را بخشی از طرح راه آهن مشهد – زاهدان به طول ۹۰۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این محور از زاهدان شروع می‌شود و با عبور از مسیرهای کوهستانی به زابل می‌رسد و بعد از عبور از بیرجند و گناباد در نهایت به ایستگاه راه آهن یونسی منتهی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی این محور ریلی را تکمیل کننده راه آهن چابهار- زاهدان دانست و گفت: توسعه محور شرق کشور، سواحل مکران با اتصال به بندر چابهار و تسهیل دسترسی به صنایع و معادن کشور از مهم‌ترین مزایای این خط ریلی است.

خادمی توسعه ترانزیت بین‌المللی کالا و مسافر را بخشی دیگری از مزایای راه آهن زاهدان- زابل معرفی کرد و اظهار داشت: اتصال ریلی به کشور افغانستان از مرز میلک، اتصال به مرز سرخس و بهره‌مندی کشور روسیه از قابلیت‌های بندر چابهار در ترانزیت کالا بخش دیگری از مزایای این محور است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در خصوص دیگر اهداف این سفر توضیح داد و یادآور شد: بررسی نحوه اتصال این محور ریلی به پایانه مرزی میلک و تسریع در عملیات اجرایی در این سفر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خادمی اعتبار سالجاری این پروژه ریلی را بیش از هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بودجه سالجاری۵۸۲ میلیارد ریال است که ۱۰۶۰ میلیارد ریال نیز از محل توازن استانی و ۴۸۰۰ میلیارد ریال نیز از سایر ردیف‌ها (جدول شماره ۹ قانون) برای آن در نظر گرفته شده است و از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=9006

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰