3
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان :

عزم دولت برای تامین آب سیستان / بیشترین اعتبارات در میان شرکت‌های آب و فاضلاب کشور به استان سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کرده است

  • کد خبر : 9804
  • 23 دسامبر 2023 - 18:14
عزم دولت برای تامین آب سیستان / بیشترین اعتبارات در میان شرکت‌های آب و فاضلاب کشور به استان سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کرده است

به گزارش سیستان فراموش شده: علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه شمال استان از عزم دولت برای تامین آب آشامیدنی منطقه سیستان و زاهدان خبر داد و گفت: بیشترین اعتبارات در میان شرکت‌های آب و فاضلاب کشور به استان اختصاص پیدا کرده که نشان از […]


به گزارش سیستان فراموش شده: علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه شمال استان از عزم دولت برای تامین آب آشامیدنی منطقه سیستان و زاهدان خبر داد و گفت: بیشترین اعتبارات در میان شرکت‌های آب و فاضلاب کشور به استان اختصاص پیدا کرده که نشان از نگاه جدی دولت به این منطقه است.

وی افزود: پروژه آبرسانی از آبخوان شرقی استان، ظرفیت مناسبی برای تامین آب سیستان و زاهدان دارد که می‌شود به پتانسیل این دشت امیدوار بود. این طرح با تزریق اعتباری مناسب در سال جاری از سرعت مطلوبی برخوردار است.

بزرگترین‌ آب‌شیرین‌کن خاورمیانه درمنطقه سیستان نصب می‌شود 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: بزرگترین آب‌شیرین‌کن خاورمیانه در خشکی با ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز در راستای تکمیل طرح اضطراری تامین آب آشامیدنی منطقه سیستان و زاهدان به زودی نصب خواهد شد.

وی در ادامه افزود: طرح اضطراری تامین آب آشامیدنی منطقه سیستان در پایان سال گذشته تعریف و اجرای آن در حوزه دوراهی دشتک، دشتک حرمک، هامون هیرمند و شیله توسط آب و فاضلاب استان و حوزه بندان و دیوار مرزی توسط آب منطقه‌ای استان آغاز شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۳ حلقه چاه در دشت‌های مستعد برداشت آب، توسط آبفا حفر شده است، افزود: حدود ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال برق، آب و جاده دسترسی و ۷۳ اتاقک سرچاه به همراه ترانس و تمامی منصوبات سرچاهی نیز آماده شده است.

وی با بیان اینکه برداشت آب خام از چاه‌ها از بیش از یک ماه قبل آماده شده است، تصریح کرد: با نصب و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن آب حوزه زاهدان از منطقه سیستان جدا می‌شود و در مجموع از کل منابع دشت با شیرین‌سازی و اختلاط ۲۰۰۰ لیتر در ثانیه تأمین و برای سیستان و زاهدان انتقال داده خواهد شد.

قاسمی گفت: تمام این برنامه‌ریزی‌ها بر اساس پیش‌بینی‌ها در حال انجام است و در تلاش هستیم تاخیری در تحویل آب به مردم نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان تاکید کرد: با اقداماتی که توسط همکاران ما در شهرستان زابل در چاه نیمه‌ها و تصفیه‌خانه انجام شده کمترین تنش آبی را در منطقه شاهد هستیم، بارج شناور برای سومین بار برای برداشت آب جابه جا شده و تمام تلاش خودمان را می‌کنیم از ظرفیت ذخیره چاه نیمه به درستی استفاده شود.

سهم آب سیستان از طرح انتقال آب از دریای عمان افزایش یافت 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده، تخصیص آب سیستان از طرح انتقال آب دریای عمان افزایش و به حدود ۵۰ میلیون مترمکعب در سال رسید.

این در حالی است که کل میزان تخصیص آب از این طرح برای استان ۱۱۶ میلیون متر مکعب است و کل نیاز آب شرب سیستان به میزان ۴۸ مترمکعب در سال تامین می‌شود   طرح بزرگ آبرسانی از دریای عمان اکنون با فعالیت ۲۲ کارگاه در استان در حال اجرا است، این ابرپروژه، دغدغه مردم سیستان و بلوچستان را در آب شرب برطرف می‌کند.

 


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=9804

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 21در انتظار بررسی : 21انتشار یافته : ۰