• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
دکتر دهمرده عنوان کرد :

افراد فاقد شناسنامه سیستان و بلوچستان هم باید سهمی از یارانه داشته باشند

  • کد خبر : 8391
  • 10 ژانویه 2021 - 22:44
افراد فاقد شناسنامه سیستان و بلوچستان هم باید سهمی از یارانه داشته باشند
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، از پیشنهاد تخصیص بودجه‌ای جهت پرداخت حداقل مبلغ یارانه به جمعیت فاقد شناسنامه این استان خبر داد.

به گزارش سیستان فراموش شده : حبیب‌اله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در مورد نحوه توزیع بسته‌های معیشتی و اجرای طرح‌های حمایتی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: اشکالی که در استان‌های مرزی همچون سیستان و بلوچستان وجود دارد، این است که اتباع سایر کشورها هم در این استان‌ها سکونت دارند و تعداد زیادی از آنها به ویژه افغان‌ها فاقد شناسنامه هستند.

تفکیک افراد ایرانی از غیرایرانی فاقد شناسنامه پروسه‌ای زمان‌بر است

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تعداد زیادی از افراد فاقد شناسنامه مدعی هستند که ایرانی بوده اما اجداد آنها به دلیل اینکه سال‌ها در کشورهای همسایه زندگی کرده بودند، فاقد شناسنامه ایرانی هستند و اثبات این امر نیز پروسه طولانی را ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون تعدادی از ارگان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه در این منطقه با انجام آزمایش DNA در حال شناسایی افراد ایرانی از غیرایرانی هستند تا بر اساس هویت افراد ایرانی برای آنها شناسنامه صادر شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به نحوه حمایت از افراد نیازمند فاقد شناسنامه در حوزه انتخابیه‌اش، یادآور شد: بنده پیشنهاد دادم که تحت عنوان جمعیت فاقد شناسنامه برای این افراد چه ایرانی چه غیرایرانی مبلغی در نظر گرفته شود تا آنها هم بتوانند از حداقل مبلغی که برای هر فرد ایرانی در قالب یارانه پرداخت می‌شود، بهره‌مند شوند.

توزیع عادلانه بسته‌های حمایتی در سیستان‌وبلوچستان توسط سپاه 

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته دستگاه‌های حمایتی، خیرین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از این افراد هم حمایت کرده و بسته‌هایی را به طور عادلانه بین آنها توزیع می‌کنند، اما لازم است مبالغی نیز هر چند محدود ماهانه به این افراد نیز پرداخت شود و باید بودجه این بخش به طور مجزا در اختیار فرمانداری‌ها قرار گیرد تا بر اساس شناختی که از این منطقه دارند بین این افراد توزیع کنند.


لینک کوتاه : https://forgottensistan.ir/?p=8391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰